Thomas Ott proslul již koncem 80. let minulého století výrazným vizuálním stylem, netradiční výtvarnou technikou a jasnou žánrovou vyhraněností. Jeho krátké komiksové příběhy sebrané ve sbornících Tales of Error, R.I.P. či Exit staví na klasickém, čistém hororu, na dřeň zjednodušených postavách symbolizujících nejhorší lidské vlastnosti a bezvýchodné osudovosti.
Ottova fascinace zlem, tělesností a fyzickou deformací připomíná jeho krajana H. R. Gigera. Samostatná díla, jako soubor obrazů mafiánské rodiny La grande famiglia či velkoformátových rozpitvaných, zdeformovaných těl, stejně jako krátké filmy (Fleisch, Sjeki vatcsh!), tato témata dále rozvíjejí a prohlubují. Přesto je v nich něco očistného, jako probuzení z noční můry. Autor sám přiznal, že se tak zbavuje svých vnitřních strachů.
Umělec se proslavil výtvarnou technikou zvanou scratchboard. Ta spočívá v odškrabávání svrchní černé plochy dvouvrstvého papíru na bílý podklad. Ott tak nalézá mistrovství ve zdánlivé jednoduchosti. Výstavu doplňuje limitovaná edice obrazů L'affiche Strapazin ze stejnojmenného zásadního německy mluvícího komiksového magazínu.
Přehlídka díla švýcarského umělce potrvá do 2. prosince.