Podle stavební firmy Metrostav je stavba dokončena.Technici věří, že nadcházející zkoušky dopadnou dobře, a vedení Prahy zase očekává, že se mu most podaří otevřít jen pár dní poté, co převezme stavbu od Metrostavu. Pro automobily a tramvaje by měl být most otevřen 6. října. Na návaznost do tunelu Blanka si však bohužel budeme muset počkat minimálně do dubna příštího roku.
„Přes den jsou naplánovány takzvané dynamické zkoušky, na noc statické,“ osvětlil samotné testování technik Robert Brož. V různých rychlostech budou na most střídavě najíždět auta a tramvaje. Budou se míjet a třeba ve vysoké rychlosti brzdit.
V noci pak bude mostní konstrukce vystavena zatěžkávacím zkouškám, při nichž stavaři na most pustí těžká vozidla naložená kamením. „Tento čas je volený proto, že v nočních hodinách je stabilní teplota, která zvyšuje přesnost měření,“ vysvětlil mluvčí Metrostavu František Polák.
Nový Trojský most je dlouhý 262 metrů. Spojí ulici Partyzánskou a Povltavskou. Ve středu 36 metrů širokého pásu vede tramvajová trať, v obou směrech jsou dva jízdní pruhy a chodníky.
(zdroj ČTK)