Na zastávku na Štvanici jezdí linka 14, která spojuje Vysočany se Spořilovem, ve špičce pracovních dní každých osm minut. O víkendu je interval čtvrthodinový. Ještě před zprovoznění zastávky k ní měla policie řadu výhrad. „Výhrady máme zejména ke zúžení jízdního pruhu v okolí tramvajové zastávky,“ uvedl koncem roku 2016 Tomáš Hulan, mluvčí Policie ČR. A i po zprovoznění stanice připomínky policie trvají. „Pražská policie má k zastávce na Štvanici výhrady technického charakteru. Konkrétně se jedná o výhrady týkající se bezpečnosti a plynulosti silničního provozu v souvislosti se zúžením profilu komunikace a výhrady k povrchu komunikace v místě zastávky,“ řekl Jan Daněk, tiskový mluvčí pražské policie.
Nejbezpečnější se zastávka nezdá ani tiskovému mluvčímu ÚAMK Petrovi Vomáčkovi. „Je tu určitá skupina obyvatel, která ráda navštěvuje ostrov Štvanice a tráví tam své volné chvíle, ale z druhého pohledu je tu extrémně vytížená dopravní tepna, na které vyrostlo něco, s čím mají řidiči problém se ztotožnit. V tomto konkrétním případě se obávám možných drobných nehod nebo srážek chodce vstupujícího do vozovky, i když tam je umístěn přechod pro chodce. Další obavu mám ze zdravotního hlediska pro čekající osoby na takto rušné komunikaci,“ uvedl.
Zřízení zastávky, která nebyla v provozu dva roky, nebyla levná záležitost. „Celkové náklady Dopravního podniku spojené s akcí zastávka Štvanice činí 627 543 korun bez DPH,“ sdělila redakci Aneta Řehková, tisková mluvčí Dopravního podniku. Kvůli zastávce je na magistrále omezena rychlost a auta musí jezdit ve zúžených pruzích, dopravní situaci komplikuje i semafor, kvůli kterému se tvoří dlouhé kolony. Ten je navíc pouze v provizorním provozu. „Jde o provizorní řešení do doby rekonstrukce mostu. Instalace provizorního světelného signalizačního zařízení u zastávek Štvanice včetně realizace vodorovného a svislého dopravního značení a dalších drobných úprav vyšla na celkem 496 028 korun,“ řekla časopisu Naše Praha 7 Barbora Lišková, tisková mluvčí Technické správy komunikací.
I když hlavním investorem zastávky byl Dopravní podnik, iniciátorem znovuobnovení zastávky byla radnice Prahy 7. Po jejím zprovoznění se ale zdá, že zájem radnice opadl. Námi nabídnutý prostor k vyjádření po zprovoznění stanice, radnice nevyužila.
Reakce na zastávku
· No to je kravina. Dosud to funguje bez zastávky a zajímalo by mě, kolik finančních prostředků se vyčerpá na jednoho vystupujícího?! Správné řešení je: nebezpečné a zbytečné zastávky zrušit.
· Zrušit a odstranit, nebo spočítat vytíženost a potřebu občanů. Bude to jako s cyklopruhy, kde za celý týden nepotkáte ani jednoho cyklistu!
· To je naprosto neuvěřitelný!!! Jak si DP mohl dovolit postavit do magistrály dva betonové bloky bez souhlasu od PČR? Okamžitě černou stavbu odstranit!
zdroj: FB Štvanice - STOP zastávce