„Od uvedení Šmejdů uběhly téměř tři roky, na podobné praktiky však bohužel narážíme stále. Doslova učebnicový příklad máme i přímo u nás v Praze 7. V Argentinské ulici sídlí firma, která seniorům na předváděcích akcích prodává předražené zdravotní pomůcky. Láká je na dárek v hodnotě 1000 Kč. Na místě se pak často upíší k nákupu zboží za několikanásobně vyšší cenu. Tento případ se objevil v řadě médií, firmu také dlouhodobě prověřuje Česká obchodní inspekce, senioři však na převáděcí akce chodí dál,“ uvedla Hana Třeštíková, která produkovala známý dokument Šmejdi.
„Začali jsme nyní přímo na místě předváděcích akcí seniorům radit, aby byli opatrní a předváděcí akce se neúčastnili. Doporučujeme jim, aby jakýkoli nákup dražšího výrobku nejprve probrali s rodinou či přáteli. Přesvědčit se dá asi tak polovina seniorů,“ řekl Jan Čižinský, starosta Prahy 7.
Zástupci radnice seniorům rovněž rozdávají články zaměřené na danou problematiku i DVD s dokumentem Šmejdi. Zároveň je informují o možnosti přihlásit se do Klubu seniorů Prahy 7, který pro občany sedmé městské části připravuje různé kulturní akce a volnočasové aktivity. Velkým přínosem se ukázala být také komunikace s lidmi z okolních firem. Mnozí z nich o předváděcích akcích vědí a snaží se od nich seniory odrazovat.
„Jsme velice vděční za každého, kdo nám pomáhá naše starší občany chránit. V podobných akcích určitě chceme pokračovat. Před vchodem do budovy se budeme snažit seniory od návštěvy předváděcích akcí odrazovat. Doufáme, že firma své aktivity časem omezí nebo dokonce z Prahy 7 odejde,“ doplnila Hana Třeštíková.