"Jsem rád, že se podařilo splnit slib, že podchod bude letos na podzim otevřen. Vím, že stavbu brzdily problémy s objektem bývalých stavebnin a zdejší obyvatelé i cestující postrádali potřebný komfort. S novým podchodem se změní i okolí stanice Hradčanská, které bude mít po dokončení parkovou úpravu," řekl primátor Svoboda.
Původně měl být podchod pod železniční tratí zprovozněný zároveň s otevřením rekonstruovaného vestibulu metra v říjnu 2010, ale v té době se podařilo udělat pouze jeho část pod kolejemi Buštěhradské dráhy. Zbývající část bylo třeba vybudovat pod objektem bývalých stavebnin, které se podařilo vykoupit až v závěru roku 2011 a práce na dokončení byly zahájeny až letos v dubnu.
Podchod je široký šest metrů, jeho výška je tři metry a délka 23 metrů. Nahrazuje původní, necelé tři metry široký podchod pod tratí z první poloviny minulého století, na který byl v roce 1978 provizorně napojený vestibul metra při zprovoznění trasy A. Spolu s podchodem byly provedeny i úpravy komunikací na křižovatce Dejvická a Bubenečská, které zklidnily dopravu a daly více prostoru chodcům.
"Rekonstrukce byly náročné, protože hodně času zabraly práce, které již vidět nejsou, a to přeložky inženýrských sítí, dnes skryté pod zemí," řekl Miloslav Hadrava, ředitel divize 2 společnosti Metrostav.