„Analýza posuzovala variantu rekonstrukce, která by maximálně respektovala současný stav, a variantu, která most rozšíří, ale zároveň fakticky z velké části postaví znovu. Chtěl jsem jasné porovnání, jaké máme možnosti a jaká jsou rizika obou variant. Podle ČVUT je méně riziková z technického i finančního hlediska varianta B, tedy rozšíření mostu a výměna pilířů. Při rekonstrukci nemáme jistotu, kolik nakonec bude stavba stát, jak dlouho vydrží a kde najdeme nějakého kostlivce. Dle názoru řady odborníků by rekonstrukce pouze prodloužila životnost soumostí o 20 let, protože už nyní je na hraně životnosti. Nový most by měl vydržet 100 let a při rozumné správě možná déle,“ uvedl náměstek primátorky Petr Dolínek.
Analýza bude nyní postoupena zastupitelstvu, které musí rozhodnout jak se bude postupovat dále. V prosinci 2015 byla podána žádost o prodloužení stavebního povolení a nyní probíhá kompletace zadávací dokumentace na výběr zhotovitele stavby a správce stavby v souladu s variantou B. V případě, že zastupitelstvo rozhodne o provedení této varianty mohlo by ještě do konce tohoto roku dojít k předání staveniště. Při zvolení opačné varianty by se oprava zdržela o několik let. Na opravu Libeňského mostu bude navazovat oprava mostu Hlávkova.
Nový most by měl být širší než ten původní, ale podle Petra Dolínka by zde měl být oproti původním plánům jen jeden pruh pro automobily v každém směru.