Další etapa přípravných prací na prodloužení trasy metra A z Dejvic do Motola uzavře od soboty do neděle provoz linky v úseku stanic Malostranská a Dejvická. Důvodem je oprava rozvodny, stanice tak budou bez zásoby elektrické energie, vysvětlili v úterý zástupci pražského dopravního podniku (DPP).
„Během výluky dojde k připojení nového trakčního bloku, který bude již trvale zajišťovat napájení úseku Dejvická-Malostranská,“ vysvětlil dopravní ředitel DPP Ladislav Urbánek.
Metro A pojede obousměrně podle dopravního ředitele mezi stanicemi Depo Hostivař a Náměstí Míru, kde bude v provozu jedno nástupiště, ze kterého pojedou cestující směr stanice Můstek nebo směr stanice Hostivař.
Na Můstek bude pokračovat pouze jedna souprava, která zde skončí a vrátí se zpět do Depa Hostivař. V případě, že cestující budou chtít pokračovat v jízdě, musí přestoupit na soupravu na druhé koleji, které pojede do stanice Malostranská. Interval mezi jednotlivými spoji bude během výluky deset minut.
Cestující mohou využít náhradní tramvajovou i autobusovou dopravu. Autobusy číslo 107, 119 a 147 pojedou z Dejvické až na Hradčanskou, Malostranskou a Staroměstskou, kde jejich trasa skončí. Pro dopravu na letiště dojde k posílení spojů autobusové linky číslo 100.
„Nasadíme samozřejmě informátory, kteří budou na stanicích Muzeum, na Můstku, Staroměstské, Malostranské, Hradčanské i Dejvické,“ dodal Urbánek.
Prodloužený úsek trasy metra A bude měřit 6134 metrů a bude mít celkem čtyři stanice: Bořislavka, Veleslavín, Petřiny a Motol. Stanice se razí novou rakouskou tunelovací metodou NRTM. Ta se využívá i při budování dvoukolejných tunelů z Vypichu do Motola a odstavných kolejí.
Trasa metra A bude končit v Motole, úsek by měl být zprovozněný v roce 2014. Hlavní město vyjde prodloužení podzemky na více než 23 miliard korun. Zhruba sedm miliard korun Praha měla získat z evropských fondů.
Všechny stanice budou bezbariérové.