Budova nové radnice má jistě řadu příznivců, ale také odpůrců. Jedním z hlavních kritérií při výběru nového sídla byla otázka financí. Původní návrh na novou radnici za miliardu smetlo referendum a tak se nyní hledalo sídlo co nejlevnější. Vybraná stavba stála 91 milionů a rekonstrukce by podle nynějších odhadů měla stát něco přes 100 milionů Kč. Čísla vypadají na pohled dobře, otázkou do budoucna je, jestli to nejlevnější řešení je vždycky to nejúspornější.
„Pomineme-li problematické výběrové řízení na počátku této kauzy tak mám především obavu, že když už Praha 7 jednou pořídí za desítky milionů korun budovu na nevhodném místě a za další desítky milionů ji opraví, těžko s tím v budoucnu něco uděláme,“ komentuje situaci opoziční zastupitelka Prahy 7 Jaroslava Nguyenová.
Jsou zde však i jiné problémy. Dostupnost hromadnou dopravou i pro pěší či cyklisty je sice dobrá, podstatně horší situace nastane pro ty, kteří zvolí auto. K dispozici je totiž parkování pouze pro zhruba 20 aut.
Podle zastupitele Tomáše Kaštovského sice skelet stavby umožňuje slušnou variabilitu vnitřních prostor, administrativní plocha však bude stačit maximálně pro umístění současných 200 pracovníků úřadu. Chybí rezerva pro případné rozšíření úřadu třeba kvůli výkonu přenesené působnosti. Není pochopitelně ani možné sem umístit například centrálu městské policie, kulturní centrum nebo polikliniku.
„Radnice by podle mého názoru měla být výrazný symbol čtvrti umístněný na centrálním místě. To ale kostka z počátku 90. let v ulici U Průhonu i s přivřením obou očí jednoduše není,“ dodal Tomáš Kaštovský.