Přestože železniční trať do Kladna historicky navazuje na tzv. Buštěhradskou dráhu, která patřila k nejstarším na našem území, dnes je v rámci středočeské železniční sítě spíše Popelkou. Rozhodně tedy ve srovnání s tratěmi na Beroun, Nymburk, Kolín či Benešov, kam všude vedou dvojkolejné elektrifikované tratě a jezdí patrové City Elefanty. A to i přesto, že Kladno je největším městem v okolí Prahy a denně mezi oběma městy cestuje tisíce lidí. Ve hře je pochopitelně také obsluha ruzyňského letiště, kde se sice uvažovalo i o metru, to by však bylo dražší a vzhledem k současnému trasování je tato možnost odsunuta někam do vzdálené budoucnosti.
Zatím poslední úvahy o modernizaci železniční tratě usnuly na požadavku bývalého vedení radnice Prahy 6, podle něhož měly být některé úseky vedené pod zemí. Jednalo se o úsek dlouhý 4,4 km, což celou investici neúměrně prodražovalo. „Nové vedení radnice považuje modernizaci trati z pohledu celé Prahy 6 za prospěšnou, a proto je připravena přijmout kompromis, který umožní začít stavět,“ uvedl nedávno starosta Prahy 6 Ondřej Kolář. Kladné stanovisko k projektu zaujala i Praha 7. Obě městské části však svůj definitivní souhlas podmiňují otevřenou diskusí s investorem nad stavbou a dopady provozu tratě na okolí. Pro obě Prahy je významná i otázka architektonického provedení staveb a jejich začlenění do okolí.
„Navržené řešení rychlodráhy nepovažujeme za vhodné a v rámci pracovní skupiny chceme prosadit výrazné změny tohoto projektu. Naším cílem je nalézt takové řešení, které by se stalo přirozenou součástí městského prostředí (ať už v rozvojovém území Holešovice-Bubny či ve stabilizovaných oblastech městské části a samozřejmě také v parku Stromovka) a nevytvářelo v něm bariéry, jako je tomu u stávajícího návrhu. Na toto téma ještě bude probíhat široká diskuze,“ řekl nám Martin Vokuš, tiskový mluvčí Prahy 7.