Na konci září, konkrétně od pátku 28. září do nedělní noci 30. září, chce pražský dopravní podnik zastavit metro linky A. Podnik v té době vymění staré výhybky za nové a bude sanovat kolejové betony 1. koleje mezi stanicemi Dejvická a Hradčanská.
"Musíme vyměnit druhou z výhybek ve stanici Náměstí Míru a provedeme také kompletní výměnu výhybky ve stanici Dejvická, která byla uvedena do provozu v roce 1977," řekl Urbánek. Nová výhybka ve stanici Dejvická zajistí rozjezdy vlaků do prodlouženého úseku linky A směr Motol.
Dopravní podnik v tuto chvíli o uzavření celé trasy linky metra A jedná s hlavním městem. Uzavřít celou trasu chce firma kvůli bezpečnosti a také proto, že na trase jsou podle Urbánka minimální prostory pro nutné úpravy a dovoz materiálu. Běžný provoz by totiž znemožnil dopravu materiálu služebními vlaky mezi depem a třemi pracovišti, kde se bude pracovat.
Praha ale s úplným zastavením provozu na trase metra A nesouhlasí. "My se budeme pokoušet s dopravním podnikem jednat, aby ta uzávěra nebyla absolutní. Pokud to bude jenom trochu technicky možné, byť za cenu mírně vyšší ceny, tak bychom byli rádi, aby byl provoz zachován buď po jedné koleji, nebo nějakým omezeným způsobem," sdělil náměstek primátora pro dopravu Josef Nosek (ODS).
Zářijová výluka navazuje na úpravy v červenci. Ty omezí od 5. do 8. července provoz na trase linky A mezi stanicemi Můstek a Dejvická. Cestující mohou v úseku využít náhradní tramvajové dopravy. Důvodem přerušení provozu není pouze výměna 35 let staré výhybky, ale i napojení na prodloužený úsek linky A do Motola. Práce vyjdou na 2,2 milionu korun.
Mezi uzavřenými stanicemi metra Můstek a Dejvická se podle informací dopravního podniku přepraví denně zhruba 57 000 cestujících.