„Lávka přes Štvanici je projektem, významným pro celé město. Holešovicím a Karlínu schází propojení a na Štvanici, což by mohla být oblíbená rekreační zóna, kvůli nepříjemnému automobilovému provozu na Hlávkově mostě nikdo nechodí,“ říká Ondřej Boháč, ředitel Institutu plánování a rozvoje Prahy. „Architektonickou soutěž považuji za nejspolehlivější způsob, jak dojít ke kvalitnímu řešení.“
Se stavbou lávky dlouhodobě počítá i platný územní plán. Na straně Holešovic bude lávka navazovat na hustě obydlenou rezidenční čtvrt spolu s rozvíjejícím se areálem Pražské tržnice, který má potenciál stát se významným kulturně-společenským centrem. Na něj pak navazuje transformační území Bubny, kde v budoucnu vznikne nová městská čtvrť. Na karlínské straně pak lávka bezprostředně naváže na území Rohanského nábřeží, kde v posledním desetiletí vzniká nová zástavba.
Ostrov Štvanice je atraktivní především pro svůj sportovně-rekreační potenciál. Obzvláště Karlín se potýká s nedostatkem parků a lepší propojení s převážně zeleným ostrovem by tak mohlo přilákat mnoho nových návštěvníků. V současnosti se na ostrov dá dostat jen přes Hlávkův most, který je ovšem zatížen hustým automobilovým provozem – přístup pro pěší je zdlouhavý a nekomfortní. Lávka usnadní cestu i cyklistům, protože propojí cyklistické trasy vedoucí podél řeky na obou březích a podpoří možnost významné cyklistické linie Žižkov-Karlín-Holešovice-Troja. Lávka bude překlenovat koryto řeky v šířce 38m mezi Karlínem a Štvanicí a 149m mezi Štvanicí a Holešovicemi. Poskytnout by měla co nejpřímější a úrovňově jednoduchý přístup.
Předpokládaný termín vyhlášení soutěže je 24. 1. 2017
Radnice i opozice ve vzájemné shodě
Na vzniku lávky se shoduje současné vedení radnice Prahy 7 i opozice.
"Ostrov Štvanice představuje pro Prahu 7 blízkou zelenou plochu dobře využitelnou pro odpočinek a sport. Zvláště důležitá je tato zeleň pro dolní část Holešovic. Lávka bude znamenat nejen pohodlné a rychlé spojení s pravým břehem, ale také s nejbližší rekreační plochou. Potřebu tohoto spojení dokládá také vytíženost přívozu HolKa, který patří mezi nejoblíbenější v Praze. V loňské sezóně se jím svezlo více než 65 tisíc lidí," řekl starosta Prahy 7 Jan Čižinský.
"Lávka mezi Holešovicemi a Karlínem má určitě smysl, protože je to nejvhodnější spojení obou čtvrtí se Štvanicí. Zatím jsme ale od magistrátu prakticky žádnou aktivitu neviděli. Architektonickou soutěž sliboval IPR už před rokem a nestalo se nic. Důležitější ale je, aby politici z magistrátu a Prahy 7 konečně začali řešit problémy, které Pražany opravdu trápí. A to je dokončení vnitřního okruhu a zásadní zlepšení podmínek pro parkování," uvedl pro časopis Naše Praha 7 předseda ODS v Praze 7 Tomáš Kaštovský.