„Problém, který je vlastně celopražský, jsou parkovací zóny. Přijde mi nehorázné zvyšovat cenu za nefunkční službu, kterou modré zóny jsou. V placené zóně pravidelně parkuje množství vozů, které nemají parkovací kartu, a nikdo je nepostihuje. Platící motoristé jsou pak za velké hlupáky. Denně v ulici parkuje řada vozů, které patří majitelům kanceláří či obchodů v okolí (místo parkovací karty slouží cedule typu"zásobování, doktor ve službě“). Nedávno jsem se ptal jednoho řidiče takového vozu, zda mu není trochu hloupé, že já s kartou jezdím marně po ulicích a hledám místo, zatím co on je bez karty. Samozřejmě mu to bylo jedno, ať mu prý policie klidně dá lístek za stěrač. Právě to, že policie je zcela nečinná, vede k tomu, že veškerá pravidla, zde parkovací zóny, pomalu přestávají platit,“ napsal nám čtenář.
„Situace ohledně parkování v Praze 7 je dlouhodobě problematická. Zóna placeného stání má svou danou kapacitu, kdežto vydaných karet stále přibývá. V loňském roce bylo vydáno zhruba 12 800 karet (včetně půlročních), kdežto parkovacích míst v modrých a smíšených zónách je celkem 8 200. Částečně to sice funguje tak, že zde firmy parkují spíše přes den, kdežto rezidenti zóny častěji využívají ve večerních a nočních hodinách. Přesto je tato disproporce značná a dále se zvyšuje. Kdyby si o parkovací kartu zažádali všichni, kteří na ni mají nárok, parkování by zkolabovalo. Tento stav si žádá systematické řešení. Z našeho pohledu by se hlavní město mělo zaměřit na výstavbu nových parkovišť a parkovacích domů v okrajových oblastech jednotlivých městských částí,“ reagovala na náš podnět radnice Prahy 7.
„Co se týče dozoru ze strany městské policie, Praha 7 dostává dva druhy podnětů. Část občanů si stěžuje, že strážníci v souvislosti s parkováním nekonají či konají málo, další mají výhrady k tomu, že se věnují pokutování a odtahování až příliš a měli by svou pozornost zaměřit spíše jinam. V každém případě, pokud kdokoli zaregistruje, že v zóně parkuje auto bez příslušné parkovací karty, může se obrátit na linku 156. Magistrát zároveň plánuje změnu systému dozorování zón. Základem by měla být centrální databáze registračních značek vozidel s platnou parkovací kartou. Značky by pak měly být kontrolovány pomocí čteček z projíždějících vozů,“ doplnil Martin Vokuš, tiskový mluvčí Prahy 7.