Spokojenost s pražskou MHD vyjádřilo 93 % cestujících (téměř 60 % respondentů zvolilo odpověď Spokojen, přes 10 % Velmi spokojen a necelých 25 % Téměř spokojen). Při průzkumu v roce 2011 bylo s MHD v Praze spokojeno 87 % a v roce 2009 79 % cestujících.
Spokojení jsou cestující také s kapacitou vozidel MHD, kterou ohodnotili průměrnou známkou 2,3 (při známkování 1 až 5 jako ve škole). V roce 2011 byl výsledek horší, známka měla hodnotu 2,54 a v roce 2009 jen 2,74.
Nadprůměrně spokojení jsou lidé také s dodržováním jízdních řádů. Letos dali Praze v této otázce průměrnou známku 2,03. Loni to bylo 2,36 a v roce 2009 2,56.
„Skoro 40 % cestujících souhlasí s výrokem, že pražská MHD je spolehlivá, pokud nedojde k nějaké mimořádné události, a dalších 57 % se přiklonilo k výroku, že pražská MHD je obvykle spolehlivá, to je na stupnici 1 až 5 dvojka. To by Praze mohla ostatní města závidět,“ říká náměstek primátora pro oblast dopravy Josef Nosek.
Zářijové změny: 11 % cestujících vnímá více přestupů, pro drtivou většinu se nic nezměnilo
Průzkum se zaměřil také na otázky, týkající se změn v MHD, které Praha spustila 1. září 2012, Šesti procentům cestujících se jejich obvyklá cesta zrychlila, 19 % prodloužila a 74 % cestujících se vůbec nic nezměnilo.
Obdobný výsledek přinesla otázka na změnu počtu přestupů po prvním září, 2 % cestujících říkají, že jim přestupů ubylo, 11 % že přibylo a 87 % z nich se nic nezměnilo.
„Že se skutečný počet přestupů cestujícím zvýšil jen mírně, ukazuje i meziroční srovnání,“ upozorňuje Pavel Procházka, pověřený řízením organizace ROPID. „S jedním přestupem cestuje dnes 43 % cestujících, loni to bylo 38 %. Dva přestupy má letos na své trase 30 % lidí, loni to bylo 28 %. Průměrný počet přestupů je 1,35.“